Wasze dane osobowe są przetwarzane przez Oddział Studencki PTTK z siedzibą Gdańsku przy ul. Siedlickiej 4, wpisane do rejestru stowarzyszeń Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem  0000242147, a w jego ramach przez kluby turystyczne wchodzące w jego skład.

 

Źródłem Waszych danych są informacje przesłane do Stowarzyszenia w związku z imprezami statutowymi organizowanymi przez nas.

 

Są to przede wszystkim Wasze imiona, nazwiska, adresy mailowe, numery telefoniczne.

 

Wasze dane potrzebne nam są do przeprowadzania naszej działalności statutowych, w tym imprez turystycznych, oraz do informowania Was o naszej działalności i imprezach turystycznych. Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda osoby, której dane dotyczą. Dane będą przetwarzane do czasu, w którym ustanie cel, dla którego zostały zebrane lub sprzeciwu, co do przetwarzania danych osobowych osoby, której dane dotyczą, w zależności co nastąpi pierwsze. Każdy ma prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych i wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. Każdy ma prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, którą udzielił Administratorowi. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej cofnięciem.

 

Nie będziemy ujawniać Waszych danych osobowych osobom trzecim, w tym innym podmiotom lub osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą.

 

UWAGA! Kolorem czerwonym wyróżniono istotnie zmiany w stosunku do regulaminu turystycznych imprez na orientację PTTK.

I. Wstęp


1. Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" lub "Manewry SKPT", zwane dalej Imprezą, są odmianą Turystycznej Imprezy na Orientację (InO) organizowanej przez Oddział Studencki w Gdańsku, a realizowanej przez Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, zwane dalej Organizatorem. Zadaniem uczestnika lub zespołu jest potwierdzenie w określonym limicie czasu swojej obecności przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych na podstawie dostarczonej przez Organizatora mapy.

II. Punkty Kontrolne


1. Punktem kontrolnym (PK) nazywamy znak (lampion) wykonany w kształcie prostokąta o wymiarach 21 na 30 cm (A4), podzielony po przekątnej na dwa trójkątne obszary, jeden w kolorze białym, drugi w kolorze czerwonym, oznaczony logiem lub napisem SKPT, z zastrzeżeniem pkt 3.

2. Każdy lampion powinien być oznaczony na białym polu dwu- lub trzy znakowym kodem oraz posiadać przyrząd do potwierdzania tego punktu (kredka, perforator, pieczątka itp.), z zastrzeżeniem pkt 3.

3. Dopuszcza się dodatkowy rodzaj punktów kontrolnych, w postaci stałych obiektów terenowych nie oznaczonych lampionami i nie posiadających osobnych przyrządów do potwierdzania tych punktów. Są nimi terenowe obiekty oznakowane: słupek leśny, terenowy słupek pomiarowy, transformator, tabliczka, budka dla ptaków, oznakowany paśnik itp.

4. Każdy punkt kontrolny powinien być ustawiony w sposób widoczny, w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie.

5. Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy (50m dla map 1:25000), to zespół nie ma obowiązku jego odszukania.

6. Punkt kontrolny na linii obowiązkowego przejścia (LOP) nie może być oddalony od osi tej linii więcej niż o 5 m i musi być z niej dobrze widoczny.

7. Poza punktami kontrolnymi (PK) Organizator może dodatkowo ustawić na terenie imprezy: punkty stowarzyszone (PS) i punkty mylne (PM). Na punktach kontrolnych mogą pojawić się dodatkowe zadania, których rozwiązanie regulowane jest odrębnymi zasadami zdefiniowanymi indywidualnie dla danej trasy.

8. Punkt stowarzyszony (PS) z określonym punktem kontrolnym (PK) jest to punkt ustawiony w terenie, który ze względu na co najmniej jeden z poniższych warunków, to jest:

  1. niewielką odległość od PK (nie mniejszą niż 2 mm w skali mapy),
  2. podobną formę terenu,
  3. specyfikę mapy,
oddaje w przybliżeniu położenie właściwego punktu kontrolnego (PK).

9. Punkt mylny (PM) nie jest punktem kontrolnym danej trasy lub punktem z nim stowarzyszonym i musi być oddalony od danego PK o co najmniej 5 mm w skali mapy (125 m dla map 1:25000).

10. Punkty stowarzyszone i punkty mylne oznacza się w terenie w taki sam sposób jak punkty kontrolne.

11. Organizator może (na każdej trasie) ustalić maksymalną odległość punktu stowarzyszonego do punktu kontrolnego (MOS), powyżej której wszystkie punkty stanowią dla danego PK punkty mylne.

12. W przypadku wprowadzenia MOS wszystkie punkty spełniające warunki PS w obszarze przez nią ograniczonym traktowane są jako PS.

13. Punktem stowarzyszonym do stałego obiektu terenowego może być tylko inny obiekt o cechach identycznych jak podane przez organizatora i spełniający pozostałe kryteria PS. Wszelkie inne obiekty nieposiadające cech wskazanych w opisie punktu będą traktowane jako punkty mylne niezależnie od odległości od PK. Przykładowo: potwierdzenie drogowskazu gdy punktem ma być treść reklamy, potwierdzenie słupka gdy punktem ma być ambona będą traktowane jako PM nawet gdy obiekty są bardzo blisko siebie.

14. Potwierdzenie lampionu oznaczonego logiem innego organizatora będzie traktowane jako PM niezależnie od jego lokalizacji.

III. Długość i czas przebycia trasy


1. Podstawowy limit czasu ustalany jest przez Organizatora z uwzględnieniem:

  1. długości trasy,
  2. specyfiki terenu,
  3. stopnia zaawansowania uczestników,
  4. liczby punktów kontrolnych na trasie.

2. Każdemu zespołowi poza podstawowym limitem czasu przysługuje limit spóźnień.

3. Limit spóźnień powinien być nie mniejszy niż 1/4 i nie większy niż 1/3 podstawowego limitu czasu.

4. Zespół może być sklasyfikowany po przekroczeniu limitu spóźnień, o ile zdąży przybyć na metę przed jej zamknięciem.

5. Pomiaru czasu dokonuje się do pełnej minuty.

6. Długość trasy obliczona jest w linii prostej między punktami, uwzględniając przeszkody niemożliwe do przebycia: rzeki, jeziora, zabudowania, poligony, etc.

7. Wszystkim uczestnikom niezależnie od wieku przysługuje ten sam limit czasu.

IV. Zasady potwierdzania punktów kontrolnych na karcie startowej


1. Potwierdzenie punktu kontrolnego z lampionem następuje poprzez wpisanie w pierwszym wolnym polu karty startowej - za pomocą własnego trwałego przyboru do pisania lub ewentualnie kredki umieszczonej przy lampionie - podanego na mapie numeru PK oraz kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu.

2. W przypadku innego przyrządu do potwierdzania PK z lampionem (pieczątka, perforator itp.) potwierdzenie następuje poprzez opieczętowanie, przebicie perforatorem, itp. odpowiedniego pola karty startowej i wpisanie własnym trwałym przyborem do pisania podanego na mapie numeru PK oraz kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu.

3. Potwierdzanie PK nieoznaczonych lampionami (rozdz. II, p.3) odbywa się poprzez spisanie własnym trwałym przyborem do pisania w odpowiednim polu karty startowej wszystkich widocznych na nim oznaczeń (numerów, symboli, napisów) oraz podanego na mapie numeru PK, o ile Organizator nie zastrzegł inaczej;

4. W przypadku PK nieoznaczonych lampionami (rozdz. II, p.3) brak któregokolwiek z wymaganych elementów opisu PK (np. oznaczenia ze ścianek słupka) traktowane będzie jako BPK (brak punktu kontrolnego), zaś błąd w którymkolwiek elemencie jako PM (punkt mylny).

5. Potwierdzeń dokonuje się w kolejnych polach karty startowej bez pozostawiania pól wolnych.

6. Zespół ma prawo do nieograniczonej liczby poprawień pierwotnie potwierdzonego PK:

  1. za dokonanie każdorazowego poprawienia PK otrzymuje się odpowiednią liczbę punktów karnych,
  2. po dokonaniu poprawień ocenie podlegają wyłącznie ostatnie potwierdzenia danego PK oraz liczba dokonanych poprawień,
  3. poprawień PK dokonuje się poprzez wpisanie właściwego potwierdzenia w kolejnym polu karty startowej - niedopuszczalne jest dokonywanie skreśleń lub poprawek istniejących potwierdzeń.

7. W przypadku stwierdzenia, że w miejscu zaznaczonym na mapie przez Organizatora nie ma ustawionego punktu kontrolnego, dokonuje się zapisu BPK (brak punktu kontrolnego) dodając numer PK. Jeżeli uczestnik lub zespół skorzystał z możliwości potwierdzenia punktu kontrolnego zapisem BPK, a Organizator stwierdził właściwe ustawienie PK, to zapis taki traktowany jest jako potwierdzenie punktu mylnego (PM).

8. W przypadku stwierdzenia przy punkcie kontrolnym z lampionem braku przyrządu do potwierdzania PK, całego zapisu dokonuje się własnym trwałym przyborem do pisania, umieszczając numer lub oznaczenie tego PK oraz kod z właściwego lampionu w odpowiednim polu karty startowej, dodając uwagę BK (brak kredki).

9. Inne dokonanie zapisu w przypadku braku punktu kontrolnego lub braku przyrządu do potwierdzenia PK jak opisane w rozdz. IV, p. 7 i 8 traktowane jest jak potwierdzenie punktu mylnego (PM).

10. W jednym polu karty startowej może znajdować się tylko jedno potwierdzenie punktu kontrolnego.

11. Organizator ma obowiązek podać liczbę punktów kontrolnych (PK) do potwierdzenia na linii obowiązkowego przejścia (LOP). Kolejność potwierdzania punktów kontrolnych w ramach linii obowiązkowego przejścia jest dowolna.

12. Za potwierdzenie PK stojącego do 2 mm w skali mapy od miejsca zaznaczonego na mapie przez Organizatora uczestnik nie może być karany.

13. Za trwały środek piszący uznaje się: długopis, cienkopis, żelpen, marker. Wpisy wykonane pozostałymi środkami piszącymi będą traktowane jako BPK.

V. Punktacja


1. W nocnych imprezach na orientację SKPT zwycięża uczestnik lub zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych.

2. Punkty karne uzyskuje się za:

brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK - BPK(90)  90 pkt
brak potwierdzenia punktu kontrolnego PK nienaniesionego na mapę przez organizatora, w tym PK z linii obowiązkowego przejścia (LOP) - BPK(60)  60 pkt
potwierdzenie punktu mylnego PM  30 pkt
zmianę kolejności potwierdzeń PK (za każdą zmianę) - ZK  30 pkt
pozostawienie na karcie startowej wolnego pola zamiast kolejnego potwierdzenia punktu kontrolnego - WK  30 pkt
potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK) - PS(25)  25 pkt
potwierdzenie punktu stowarzyszonego (PS) do punktu kontrolnego (PK) nienaniesionego przez organizatora na mapę wzorcową, a także PS do całej linii obowiązkowego przejścia (LOP) - PS(15)  15 pkt
brak potwierdzenia wykonanego zadania, nie wykonanie zadania lub zadanie nie wykonane poprawnie - ZAD  10 pkt
brak podanego na mapie opisu lub zły opis punktu kontrolnego - OP  10 pkt
każdą zmianę potwierdzenia punktu kontrolnego (PK) lub punktu stowarzyszonego (PS) - ZM  10 pkt
każdą pełną minutę limitu spóźnień    1 pkt
każdą pełną minutę spóźnień po przekroczeniu limitu spóźnień  10 pkt

VI. Warunki ukończenia imprezy


1. Zespół, aby mógł być sklasyfikowany w Imprezie, musi:

  1. w komplecie przybyć na metę przed jej zamknięciem,
  2. oddać kartę startową, w stanie umożliwiającym sędziemu identyfikację potwierdzeń,
  3. potwierdzić prawidłowo co najmniej jeden punkt kontrolny (PK) lub punkt stowarzyszony (PS).

2. Nad przestrzeganiem regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Każdy zespół w momencie napotkania Sędziego jest obowiązany na jego żądanie okazać mu do wglądu kartę startową. Czas weryfikacji karty, o ile nie przekracza jednej minuty, nie wydłuża limitu czasu przejścia zespołu.

3. Sędzia w razie stwierdzenia łamania regulaminu może udzielić ostrzeżenia, a Sędzia Główny zdyskwalifikować dany zespół.

4. Zespół może otrzymać ostrzeżenie za pokonywanie trasy wraz z innym zespołem z tej samej trasy. Ostrzeżenie polega na wpisaniu przez Sędziego w karcie startowej zespołu minuty startowej zespołu pokonującego wspólnie trasę.

5. Zespół może zostać zdyskwalifikowany na Imprezie za:

  1. podrabianie potwierdzeń na karcie startowej,
  2. używanie niedozwolonego środka transportu,
  3. korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy,
  4. dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych,
  5. niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do potwierdzania PK,
  6. nieuzasadnione używanie urządzeń elektronicznych do porozumiewania się na odległość,
  7. używanie na trasach pieszych urządzeń elektronicznych służących do określania położenia w terenie lub pomiaru parametrów ruchu takich jak dystans, prędkość (tempo), w tym urządzeń nawigacji satelitarnej, z wyłączeniem rejestratorów trasy do analizy po Imprezie,
  8. używanie map innych niż dostarczone przez Organizatora,
  9. rozdzielanie się członków zespołu na trasie na odległość większą niż umożliwiająca swobodny kontakt głosowy,
  10. wspólne pokonywanie trasy w wyraźnej współpracy z innym zespołem lub celowo i długotrwale idąc w ślad za innym zespołem,
  11. oddanie karty startowej w więcej niż jednym kawałku.

VII. Postanowienia końcowe


1. Wszystkich uczestników którzy przerywają uczestnictwo w Imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny zamknięcia mety. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie.

2. Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatorów. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie przez uczestnika deklaracji przed startem jego zespołu.

3. W przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub innych istotnych przyczyn na obszarze Imprezy Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Imprezy. W tym wypadku zwrotowi podlega kwota w wysokości 50% wpisowego. W zależności od terminu odwołania kwota ta może ulec zwiększeniu.

4. Osoby niepełnoletnie do ukończenia 18 roku życia mogą startować i uczestniczyć w Imprezie tylko pod opieką osób pełnoletnich. Każda osoba niepełnoletnia musi w momencie przed startem okazać pisemną zgodę od obojga opiekunów prawnych zgodną ze wzorcem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

5. Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

6. Uwagi i odwołania zespół może złożyć najpóźniej do momentu określonego przez Organizatora, podanego w dniu Imprezy. Po tym terminie nie będą one rozpatrywane. Uwagi i odwołania mogą dotyczyć wyłącznie wyniku osiągniętego przez zespół zgłaszający. Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

7. Uczestnictwo w Imprezie jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie swojego wizerunku w materiałach promocyjnych.

8. Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatora. W sprawach spornych decyzja Organizatora jest decyzją ostateczną.

9. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

 

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XLIII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub"
1/2 grudnia 2018

Spis treści

    1. Organizator Imprezy
    2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
    3. Termin i miejsce Imprezy
    4. Kategorie startowe
    5. Mapy
    6. Zgłoszenia przez Internet
    7. Zgłoszenia w dniu Imprezy
    8. Zniżki
    9. Zwroty Wpisowego
    10. Wyposażenie uczestników
    11. Świadczenia startowe
    12. Nagrody
    13. Ognisko
    14. Wycieczka 08.12.2018 r.
    15. Postanowienia końcowe
    16. Zespół organizacyjny

Wstęp

XLIII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Tematem tegorocznego Darżluba jest postać Krecika! Tych którzy odważą się wyruszyć na odkrywanie nieznanego świata wraz z Krecikiem i jego przygodami zapraszamy do zapoznania się z Komunikatem Startowym i Regulaminem.

Nowości:

  • umiejscowienie bazy zostanie podane w piątek przed Imprezą około godziny 18:00,
  • na trasach Ekstremalnej oraz Bardzo Trudnej możliwe jest wykorzystanie fragmentów map historycznych.


1. Organizator Imprezy

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?

  • Zachęcamy do wspólnego podróżowania jednym autem! Można się umawiać na naszym forum.
  • W Bazie obowiązuje obuwie zmienne. Więcej informacji w punkcie 10. Komunikatu.
  • Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu (punkt 15. Komunikatu).
  • W tej edycji pojawią się trasy:
        - Mało Trudna,
        - Trudna Krótka,
        - Trudna ok. 17 km (Pucharu DInO kat. T),
        - Przygodowa x2,
        - Zaawansowana,
        - Bardzo Trudna (Puchar DInO kat. BT),
        - Ekstremalna (Puchar DInO kat. BT).
  • Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację.
  • W zespołach trzy-, cztero- i pięcioosobowych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu. (Patrz punkt 12 komunikatu).
  • Można zamówić pamiątkowego buffa. Szczegóły zostaną podane w późniejszym czasie.
  • Na trasie Mało Trudnej (MT), Trudnej Krókiej (TK) i Przygodowej (Przyg) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w maksymalnie trzyosobowych.
  • SKPT zastrzega sobie prawo do rezerwacji kilku miejsc na każdej z tras.

3. Termin i miejsce Imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 1 na 2 grudnia 2018 roku.

Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w przededniu Imprezy około godziny 18:00, w Internecie na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2018. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w Bazie Imprezy. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, Trudna Krótka i Przygodowa, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą.

4.1. Ekstremalna "E" - Krtek a žvýkačka, ok. 25 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii E.)

Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów...

Limit liczby zespołów: 20.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.2. Bardzo Trudna "BT" - Kretowisko, ok. 19 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii BT)

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 30.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.3. Zaawansowana "Z" - Čerstvý kopeček a potopa, ok. 14 km

Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 65.
Budowniczy: Daniel Łazarek

4.4. Trudna "T" Krtek a tranzistor, ok. 17 km (zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii T)

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większosć punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone.

Limit liczby zespołów: 60.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.5. Przygodowa "Przyg" x2 - Kto pod kim dołki kopie oraz Ciemno jak w kopcu kreta, obie trasy po ok. 17 km

Trasa dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązująca do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu.

Limit liczby zespołów: 2x30.
Budowniczy: Joanna Cichowska, Martyna Zapolnik

4.6. Trudna Krótka "TK" Pozor vlak!, ok. 15 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 60
Budowniczy: Karol Sęk

4.7. Mało Trudna "MT" - Krtek a raketa, ok. 14 km

Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 60
Budowniczy: Paweł Ćwidak

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację

5. Mapy

Skala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

Na trasach Ekstremalnej oraz Bardzo Trudnej możliwe jest wykorzystanie fragmentów mapy historycznej z przełomu XIX i XX wieku (nie więcej niż 1/4 punktów kontrolnych na danej trasie).

6. Zgłoszenia przez internet

UWAGA! W tej edycji wprowadzamy nowy 3-etapowy system zapisów.

Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy.

Pierwszy etap polega na założeniu na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/rejestracja konta. Konto będzie pozwalało na założenie drużyny w tej i kolejnych edycjach NMnO SKPT.

W drugim etapie należy założyć drużynę na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/moja-druzyna.


Trzecim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od 16 listopada od godziny 20.00 do 25 listopada do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2019 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 40 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 28 listopada 2018 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana 27 lub 28 listopada w godzinach porannych.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

RODO- Administratorem danych jest Oddział Studencki PTTK w Gdańsku. Siedlicka 4, p. 313, 80-222 Gdańsk. Osobą odpowiedzialną za administracje jest Tomasz Bieliński. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7. Zgłoszenia w dniu Imprezy

Zapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 50 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet.

Zapisy na trasę turystyczną w dniu imprezy będą możliwe na miejscu startu trasy turystycznej, do wyczerpania limitu miejsc lub zapasu map i kart startowych. Miejsce startu trasy turystycznej zostanie podane w dniu imprezy wraz z komunikatem o lokalizacji bazy imprezy (która jest metą trasy turystycznej). Osoby, które będą chciały zapisać się na trasę turystyczną prosi się o przybycie na miejsce 20 minut przed godziną startu, gdyż po wypuszczeniu wszystkich zespołów ekipa organizacyjna opuści miejsce startu.

8. Zniżki

  • 50% dla tegorocznych uczestników Kursu Przewodnickiego organizowanego przez SKPT
  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
  • 20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
  • 25% dla grup szkolnych z opiekunem oraz grup harcerskich z opiekunem po wcześniejszm uzgodnieniu z Organizatorem. Zniżka obejmuje uczniów/harcerzy oraz jednego opiekuna na zespół. Zachęcamy szkoły i drużyny do współpracy.

9. Zwroty wpisowego

  • Nie ma możliwości uzyskania zwrotu wpłaty za zamówione koszulki/buffy.
  • W przypadku wycofania się zgłoszonego zespołu z opłaconym wpisowym do dnia 28 listopada 2018 r. (do 20:00) – Organizator zwraca 100% kwoty wpisowego.
  • Jeżeli zespół rezygnujący z udziału w Imprezie w terminie do 28 listopada 2018 r. ma zamówione buffy i nie może ich odebrać w inny sposób – ze zwracanego wpisowego potrącony zostanie koszt wysłania tych buff do adresata.
  • W przypadku rezygnacji po 28 listopada 2018 r. – Organizator nie dokonuje zwrotów wpisowego.
  • W przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub innych istotnych przyczyn na obszarze Imprezy Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Imprezy. W tym wypadku zwrotowi podlega kwota w wysokości 25% wpisowego. W zależności od terminu odwołania kwota ta może ulec zwiększeniu.

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
  • obowiązkowo obuwie (halówki, kapcie, skarpetki) na zmianę do poruszania się w Bazie.
  • można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
  • termos i kubek na napoje,
  • element odblaskowy (31 sierpnia 2014 weszła w życie nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, według której każdy pieszy poruszający się po drodze poza obszarem zabudowanym ma obowiązek używania elementów odblaskowych. Za brak odblasków grozi mandat w wysokości do 500 zł).

11. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ciepły kąt do oczekiwania na start w Bazie (szkoła),
  • herbata i kawa w Bazie (szkoła),
  • ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w Bazie (szkoła),
  • ognisko z godziną "stopczasu" na każdej z tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem (1 uczestnik = 1 porcja),
  • na mecie ciepły posiłek, gorąca herbata i kawa oraz wrzątek,
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

12. Nagrody

  • Nagrody oraz dyplomy są wręczane na zakończenie Imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie w następujący sposób: najpierw zespoły, które zajęły pierwsze miejsca w swojej kategorii startowej, następnie zespoły, które zajęły drugie i kolejno trzecie miejsca. Nagrody są przyznawane w następującej kolejności: Ekstremalna (E), Bardzo Trudna (BT), Zaawansowana (Z), Trudna (T), a następnie Przygodowa (P), Trudna Krótka (TK), Mało Trudna (MT). Ze względu na zwiększenie limitu osób w zespołach na trasach: Przygodowej, Trudnej Krótkiej i Mało Trudnej dyplomy oraz symboliczne nagrody rzeczowe przyznawane są po wszystkich kategoriach.
  • W razie nieobecności danego zespołu na zakończeniu, nagrody przechodzą do puli nagród losowanych.
  • W zespołach trzy-, cztero- i pięcioosobowych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu.
  • W przypadku ukończenia Imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych, są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
  • Pozostałe nagrody zostaną rozlosowane wśród uczestników, którzy wypełnią ankiety i pozostaną do zakończenia Imprezy.
  • Przewiduje się przyznanie przez Kierownika Imprezy symbolicznej nagrody oraz dyplomu dla jednego z najmłodszych uczestników (obecnego podczas zakończenia Imprezy).
  • Przewiduje się przyznanie przez Kierownika Imprezy nagrody oraz dyplomu za najciekawszą nazwę zespołu.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Wyjątkiem jest trasa Turystyczna na której będą dwa ogniska ze “stopczasem” po 45 minut na każde ognisko. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Wycieczka 08.12.2018 r.

Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XLIII NMnO "Darżlub", która odbędzie się 08.12.2018 r. Celem wycieczki będzie przede wszystkim zebranie wszystkich lampionów po Imprezie żeby pozostawić las w takim stanie w jakim go zastaliśmy. Będzie to także idealna okazja aby sprawdzić gdzie znajdowały się najbardziej chytrze ukryte punkty oraz poczuć Darżlubowy klimat raz jeszcze.

15. Postanowienia końcowe

Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu.

Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.

Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania Regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

16. Zespół organizacyjny

    Kierownik Główny Imprezy – Bartek Pszczoliński
    Kierownik Bazy – Ireneusz Myszka
    Kierownik Tras – Paweł Ćwidak
    Kierownik Wsparcia IT – Tomasz Bieliński
    Kierownik Sponsoringu - Magdalena Chmara
    Grafika -
    Budowniczowie Tras - Joanna Cichowska, Martyna Zapolnik, Daniel Łazarek, Karol Sęk oraz Paweł Ćwidak
    Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.

We wszelkich sprawach związanych z Marszami SKPT prosimy pisać na jeden wspólny adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Odpowie Wam osoba odpowiedzialna w zespole organizacyjnym za poruszony przez Was temat.

Jak należy wypełnić kartę w przypadku wielokrotnego potwierdzenia jednego punktu

Na przykładowej karcie potwierdzenia punktów zostały poprawione w tym samym polu, poprzez skreślenie poprzedniego potwierdzenia. Jest to niedozwolone!

Na karcie poniżej opisy zostały poprawione we właściwy sposób - poprzez wykorzystanie kolejnego pola na karcie startowej:



Oto jakie błędy popełniają uczetnicy

Całą noc spędziłeś w lesie. Poszło Ci w sumie całkiem nieźle - nie znalazłeś tylko dwóch punktów, ale za to udało Ci się przyjść przed czasem. 180 punktów - za pierwszym razem - nie jest źle. Oddajesz kartę i idziesz spać. Budzisz się, patrzysz na listę wyników - lider na Twojej trasie ma 200 pkt, a Ty z 300 pkt jesteś na odległym miejscu. Jak to się mogło stać?

Przyjrzyjmy się zatem kartom, jakie oddają uczestnicy.

Karta pierwsza - poszło całkiem nieźle. Wszystkie punkty znalezione, wynik 142 pkt - w tym za czas 122. Gdzie pozostałe 20? Przyjrzyjmy się PK3 oraz PK4. Znalezione poprawnie - a jakże - ale zespół nie wpisał w rubryce wyżej, które punkty potwierdza. Kwalifikuje się to pod "Zły opis punktu" i kosztuje, zgodnie z cennikiem, 10pkt/PK.

Karta druga - tu poszło gorzej. Ale mimo to, nawet bez odwiedzania kolejnych punktów, mogło by lepiej. Zespół pisał, które punkty potwierdzał, ale zostawiał na karcie puste pola, co kosztuje 30pkt/pole. Jak łatwo policzyc, zespół mógł przyjść na metę z sumą 547 pkt.

Kolejna karta - tu, nie wiedzieć czemu, zespół zamiast wpisywać numer potwierdzanego punktu, wpisywał w to miejsce kod z lampionu. Kod z lampionu owszem, należy spisać, ale zgodnie z zasadami, które widnieją po prawej stronie karty startowej...

Następnym uczestnikom nie poszło dobrze - walczyli tylko do ogniska. Gratisowo dostali natomiast 60pkt - za pozostawienie dwóch wolnych pól.

Kolejna karta, i kolejne niespodzianki. Uczestnik wpisywał numery punktów kontrolnych, nie dostrzegał jednak kodów na lampionach przy których były perforatory. Za ich brak łącznie otrzymał 40pkt. W jego przypadku nie miało to większego znaczenia, ale kolejnym razem - kto wie... Przy okazji możemy naocznie się przekonać, że wpisanie BPK (Brak Punktu Kontrolnego), w przypadku gdy punkt jest prawidłowo ustawiony, kosztuje 120 pkt (90 za brak punktu, 30 za punkt mylny) - o czym nie wszyscy wiedzą.

Ostatnia karta - dodatkowe punkty za zostawione wolne pola, oraz brak wpisywanych numerów punktów kontrolnych - łącznie 160 dodatkowych punktów.

Jeśli ktoś powyżej rozpozna swoją kartę - niech się nie obraża. Wzięliśmy pierwsze z brzegu - są to bowiem bardzo często popełniane błędy. A być może te właśnie karty spowodują, że choć kilka drużyn więcej będzie wiedzieć, jak NIE wypełniać kart startowych.