Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XLVI Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"
21/22 marca 2020 r.

Spis treści

    Wstęp
    1. Organizator Imprezy
    2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
    3. Termin i miejsce Imprezy
    4. Kategorie startowe
    5. Mapy
    6. Zgłoszenia przez Internet
    7. Zgłoszenia w dniu Imprezy
    8. Zniżki
    9. Zwroty Wpisowego
    10. Wyposażenie uczestników
    11. Świadczenia startowe
    12. Nagrody
    13. Ognisko
    14. Postanowienia końcowe
    15. Zespół organizacyjny

Wstęp

XLVI Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Tematem tych Manewrów SKPT jest...   

SKPT !!!

Czy zastanawialiście się kiedyś czym, albo kim jest ten skrót?

Że to Studenckie Koło Przewodników Turystycznych?

Ktoś powie: "a co to za jedni?", a ktoś: "co oni właściwie robią?".

"No siedzą i robią Darżlub i Manewry." - odpowie ktoś.

Jasne, zgadza się, ale nie tylko (obawiam się, że jakbyśmy robili li i jedynie te dwie Imprezy wciągu całego roku, to umarlibyśmy z nudów...).

Zastanawialiśmy się, czy wiecie kim jesteśmy - chcielibyśmy żebyście nas trochę poznali :).

Jeśli... Spotkacie kiedyś upalnym latem w Beskidzie Żywieckim wesołą grupę, gramolącą się na Babią Górę i żartującą, że "w ser wstąpiło nowe życie" - to my, właśnie jesteśmy na Przejściu.

A jeśli spotkacie kiedyś zimą (luuuty...) w Pieninach schodzącą z przełęczy Rozdziele i brodzącą w śniegu po udka,  milczącą grupę, a jeszcze z cicha ktoś będzie narzekał, że chleb był posmarowany ze złej strony - to też my, tylko już bardzo zmęczeni, jesteśmy właśnie na Zimowisku i kierujemy się do Schroniska Pod Bereśnikiem.

A jeśli weszlibyście tego dnia wieczorem do tegoż schroniska, to zobaczylibyście jak radosna grupa siedzi w sali jadalnej, a ktoś pędem pobiegł po schodach na górę do pokoju. To znaczy, że jesteśmy po obiedzie (takim późnym obiedzie), odpoczęliśmy, ktoś już pobiegł po gitarę i zaraz będziemy śpiewać, a jeśli macie ochotę możecie pośpiewać z nami ;). Tak właśnie spędzamy wieczory:).

A jeśli będziecie kiedyś w maju w Beskidzie Niskim, kiedy jest ciepło, zielono i kwitną drzewa, krzewy i kwiaty na łąkach, i zobaczycie jak w Kwiatoniu spora grupa z dużymi plecakami, z przypiętymi doń karimatami i namiotami, podchodzi do cerwki, stawia plecaki na trawie i obchodzi cerkiew dookoła z zainteresowaniem pokazując coś sobie, a ktoś stanąwszy w słońcu krzyknie: "A w Gdańsku pewnie pada!" i zaśmieje się głośno - to też my, jesteśmy właśnie na Majówce i dziś pewnie będziemy spać w Schronisku na Magórze Małastowskiej. Byliście tam kiedyś?

A jeśli będziecie kiedyś w sobotę, w październiku lub listopadzie, spacerować z psem w Lasach Oliwskich lub jeździć na rowerze w Lasach Wejherowskich albo wybierzecie się na nordic-walking w Lasy Otomińskie i zobaczycie grupę bardzo skupionych ludzi, którzy wędrują po lesie non-stop sprawdzając mapę i kompas - to też my, właśnie jesteśmy na wycieczce z kursantami Kursu Przewodnika Beskidzkiego i uczymy młodszych kolegów i koleżanki orientacji w terenie. Może chcecie pochodzić z nami?

A jeśli weszlibyście kiedyś w poniedziałek lub środę wieczorem do Bratniaka i wszedłszy na drugie piętro zapukalibyście do pokoju 313, to otworzywszy drzwi zobaczylibyście, jak wysoki ciemnowłosy chłopak tłumaczy coś grupie siedzących w pokoju ludzi, pokazując coś na mapie i przesuwając jednocześnie slajdy prezentacji. To też my - właśnie trwa wykład z zagospodarowania turystycznego Gorców i Pienin. Z tyłu zaś grupy siedziałoby jeszcze dwóch takich chłopaków: jeden niepozorny i drugi brodaty - oni zobaczywszy że uchyliliście drzwi, uśmiechnęliby się i zaprosili Was do środka.

To właśnie my - Studenckie Koło Przewodników Turystycznych! :D  *

*Tekst pisany pochyłą czcionką jest elementem fabuły i nie ma znaczenia informacyjnego.

1. Organizator Imprezy

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?

  • W Bazie obowiązuje obuwie zmienne. Więcej informacji w punkcie 10. Komunikatu.
  • Zachęcamy do wspólnego podróżowania jednym autem! Można się umawiać na naszym forum.
  • Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu, palenia tytoniu i papierosów elektronicznych (punkt 14. Komunikatu).
  • W tej edycji pojawią się trasy:
    • Mało Trudna
    • Trudna Krótka,
    • Trudna (Puchar DInO kat. T),
    • Przygodowa,
    • Zaawansowana,
    • Bardzo Trudna,
    • Ekstremalna (Puchar DInO kat. BT).
  • Start na trasach Ekstremalnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację.
  • W zespołach trzy-osobowych i liczniejszych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu. (Patrz punkt 12 komunikatu).
  • Na trasie Mało Trudnej (MT) jest możliwy start w zespołach 8 osobowych lub więcej (po uzgodnieniu z Organizatorem), na trasach Trudnej Krókiej (TK) i Przygodowej (Przyg) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w maksymalnie trzyosobowych.
  • SKPT zastrzega sobie prawo do rezerwacji kilku miejsc na każdej z tras.

3. Termin i miejsce Imprezy

Impreza odbędzie się w odległości 1 godziny drogi (jazda transportem publicznym) od Gdańska, w nocy z 21 na 22 marca 2020 roku.

Dokładna lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w przededniu Imprezy około godziny 18:00, w Internecie na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/manewry/2020/. Starty i mety wszystkich tras Marszu będą w Bazie Imprezy. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub transportem publicznym.

Uwaga: Informacja dla osób dojeżdżających transportem publicznym - w Gdańsku należy znaleźć się najpóźniej do godziny 17:00.

3.1.  Ramowy plan Imprezy:

Sobota 21 III 2020r.:
18:00 - rozpoczęcie,
18.15 - początek startów tras,

Niedziela 22 III 2020r.:
około 07:40 - zakończenie.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Trudna Krótka i Przygodowa, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych oraz Mało Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie ośmioosobowych lub więcej (po uzgodnieniu z Organizatorem). Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą.

4.1. Ekstremalna "E" - "Bieszczadzki Worek na lekko", ok. 23 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii BT)

Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów...

Limit liczby zespołów: 30.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.2. Bardzo Trudna "BT" - "Kursancki azymut" , ok. 18 km

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 30.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.3. Zaawansowana "Z" - "Jarowanie wzdłużne", ok. 14 km

Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 45.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.4. Trudna "T" - "Syndrom przewodnika", ok. 17 km (zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii T)

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone.

Limit liczby zespołów: 45.
Budowniczy: Magdalena Chmara

4.5. Przygodowa "Przyg" - "Breja z kociołka Ponoramixa", ok. 15 km

Trasa dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązująca do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 35.
Budowniczy: Magdalena Ratkowska, Iza Krzesińska, Filip Kowalewski

4.6. Trudna Krótka "TK" - "Legenda o Bobrach i Puszczańskich Chłopcach", ok. 15 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 45
Budowniczy: Elżbieta Pawelczyk

4.7. Mało Trudna "MT" - "Na podejściu nie robimy postojów", ok. 14 km

Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach 8-osobowych lub więcej (po uzgodnieniu z Organizatorem).

Limit liczby zespołów: 50
Budowniczy: Iza Krzesińska, Filip Kowalewski

Długości tras są liczone w liniach prostych z uwzględnieniem znaczących przeszkód nie do przejścia.

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

Start na trasach Ekstremalnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację

5. Mapy

Skala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

Na trasie Przygodowej możliwe jest użycie fragmentu mapy historycznej z okolic początku XX wieku.

6. Zgłoszenia przez internet

Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy.

Pierwszy etap polega na zalogowaniu się na swoje konto na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/konto (w przypadku braku konta można je założyć na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/rejestracja). Konto będzie pozwalało na założenie drużyny w tej i kolejnych edycjach NMnO SKPT.

W drugim etapie należy założyć drużynę na stronie.  https://marsze.skpt.gdansk.pl/moja-druzyna.

Trzecim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od 26 lutego od godziny 20.00 do 17 marca do godziny 20.00 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisów również trzeba dokonać poprzez stronę https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/manewry/2020/ po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 40 PLN (zapisy internetowe). Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Uwaga: Wyjątek stanowią osoby zapisujące się na trasę w dniach 16 i 17 marca - proszone są o wpłatę wpisowego do dnia 18 marca do godziny 23:59, w przeciwnym wypadku podwyższone wpisowe będzie można uregulować dopiero w bazie imprezy na zasadach z punktu 7.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia startujących wraz z jednym z rodziców (opiekunów prawnych) start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

RODO - Administratorem danych jest Oddział Studencki PTTK w Gdańsku. Siedlicka 4, p. 313, 80-222 Gdańsk. Osobą odpowiedzialną za administracje jest Tomasz Bieliński. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

7. Zgłoszenia w dniu Imprezy

Zapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 50 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet.

8. Zniżki

  • 50% dla tegorocznych uczestników Kursu Przewodnickiego organizowanego przez SKPT
  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
  • 20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
  • 25% dla grup szkolnych z opiekunem oraz grup harcerskich z opiekunem po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Zniżka obejmuje uczniów/harcerzy oraz jednego opiekuna na zespół. Zachęcamy szkoły i drużyny do współpracy.

9. Zwroty wpisowego

  • Nie ma możliwości uzyskania zwrotu wpłaty za zamówione koszulki.
  • W przypadku wycofania się zgłoszonego zespołu z opłaconym wpisowym do dnia 13 marca 2020 r. (do 20:00) – Organizator zwraca 100% kwoty wpisowego.
  • Jeżeli zespół rezygnujący z udziału w Imprezie w terminie do 12 marca 2020 r. ma zamówione koszulki i nie może ich odebrać w inny sposób – ze zwracanego wpisowego potrącony zostanie koszt wysłania tych koszulek do adresata.
  • W przypadku rezygnacji po 13 marca 2020 r. – Organizator nie dokonuje zwrotów wpisowego.
  • W przypadku wystąpienia klęski żywiołowej lub innych istotnych przyczyn na obszarze Imprezy Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Imprezy. W tym wypadku zwrotowi podlega kwota w wysokości 25% wpisowego. W zależności od terminu odwołania kwota ta może ulec zwiększeniu.

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
  • obowiązkowo obuwie na zmianę (halówki, kapcie, skarpetki) do poruszania się w Bazie.
  • można wziąć śpiwór i/lub karimatę do przespania się w szkole,
  • termos i kubek na napoje,
  • element odblaskowy (31 sierpnia 2014 weszła w życie nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, według której każdy pieszy poruszający się po drodze poza obszarem zabudowanym ma obowiązek używania elementów odblaskowych. Za brak odblasków grozi mandat w wysokości do 500 zł).

11. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ciepły kąt do oczekiwania na start w Bazie (szkoła),
  • herbata i kawa w Bazie (szkoła),
  • ciepły kąt do spania w warunkach turystycznych w Bazie (szkoła),
  • ognisko z godziną "stopczasu" na każdej z tras, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem,
  • na mecie ciepły posiłek, gorąca herbata i kawa oraz wrzątek,
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

12. Nagrody

  • Nagrody oraz dyplomy są wręczane na zakończenie Imprezy członkom najlepszych trzech drużyn na każdej trasie w następujący sposób: najpierw zespoły, które zajęły pierwsze miejsca w swojej kategorii startowej, następnie zespoły, które zajęły drugie i kolejno trzecie miejsca. Nagrody są przyznawane w następującej kolejności: Ekstremalna (E), Bardzo Trudna (BT), Zaawansowana (Z), Trudna (T), a następnie Przygodowa (P), Trudna Krótka (TK), Mało Trudna (MT). Ze względu na zwiększenie limitu osób w zespołach na trasach: Przygodowej, Trudnej Krótkiej i Mało Trudnej dyplomy oraz symboliczne nagrody rzeczowe przyznawane są po wszystkich kategoriach.
  • W razie nieobecności danego zespołu na zakończeniu, nagrody przechodzą do puli nagród losowanych.
  • W zespołach trzy-osobowych i liczniejszych ewentualne nagrody otrzymują dwie osoby z zespołu
  • W przypadku ukończenia Imprezy przez dwie lub więcej ekip z taką samą liczbą punktów karnych, są one klasyfikowane na tym samym miejscu, a o ewentualnej kolejności przyznania nagród pomiędzy takimi zespołami decyduje losowanie.
  • Pozostałe nagrody zostaną rozlosowane wśród uczestników, którzy wypełnią ankiety i pozostaną do zakończenia Imprezy.
  • Przewiduje się przyznanie przez Kierownika Imprezy symbolicznej nagrody oraz dyplomu dla jednego z najmłodszych uczestników (obecnego podczas zakończenia Imprezy).
  • Przewiduje się przyznanie przez Kierownika Imprezy nagrody oraz dyplomu za najciekawszą nazwę zespołu.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku.  Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Postanowienia końcowe

Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu, palenia tytoniu i papierosów elektronicznych.

Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez oboje opiekunów prawnych.

Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego rodzica lub opiekuna prawnego.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.

Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania Regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

15. Zespół organizacyjny


    Kierownik Bazy – Joanna i Paweł Miętcy
    Kierownik Tras – Paweł Ćwidak
    Kierownik Wsparcia IT – Tomasz Bieliński
    Kierownik Sponsoringu – Anita Czerwionka-Bielińska
    Grafika - Berenika Podrucka-Taczała oraz Piotr Taczała
    Budowniczowie Tras - Paweł Ćwidak, Magdalena Chmara, Elżbieta Pawelczyk, Magdalena Ratkowska, Iza Krzesińska, Filip Kowalewski

    Kierownik Główny Imprezy – Rafał Bartusch
    Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.