Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XLVI Nocne Marsze na Orientację "Darżlub"
11/12 grudnia 2021

Spis treści

    1. Organizator Imprezy
    2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
    3. Termin i miejsce Imprezy
    4. Kategorie startowe
    5. Mapy
    6. Zgłoszenia przez Internet
    7. Zgłoszenia w dniu Imprezy
    8. Zniżki
    9. Zwroty Wpisowego
    10. Wyposażenie uczestników
    11. Świadczenia startowe
    12. Nagrody
    13. Ognisko
    14. Postanowienia końcowe
    15. Zespół organizacyjny

Wstęp

XLVI Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Patronem tegorocznego Darżluba jest Struś Pędziwiatr. Podstępne zasadzki Kojota będą zlokalizowane na każdej z trzech tras.

Nowości:

  • podczas imprezy należy przestrzegać aktualnych zarządzeń związanych ze stanem epidemii,
  • podczas edycji baza będzie zlokalizowana na świeżym powietrzu,
  • potwierdzanie lampionów będzie się odbywało własnym trwałym środkiem do pisania (nie ma obowiązku wpisywania skrótu BK)..


1. Organizator Imprezy

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?

  • Podczas imprezy należy przestrzegać aktualnych zarządzeń związanych ze stanem epidemii,
  • Baza będzie zlokalizowana na świeżym powietrzu,
  • Mamy prośbę o zachowanie dystansu między uczestnikami,
  • Podczas startu i mety obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa,
  • Punkty kontrolne należy potwierdzać własnym trwałym środkiem do pisania,
  • Na trasach Trudnej Krótkiej i Bardzo Trudnej planowane jest ognisko z możliwością wykorzystania 30 min stopczasu,
  • Trasa Zaawansowana niestety będzie mogła skorzystać tylko z ogniska na mecie,
  • W tej edycji pojawią się trasy:
        - Trudna Krótka,
        - Zaawansowana,
        - Bardzo Trudna.
  • Nie jest planowane oficjalne zakończenie,
  • Wyniki będą podliczane w miarę możliwości na bieżąco,.
  • Na trasie Trudnej Krótkiej (TK) możliwy jest start w zespołach maksymalnie pięciosobowych, w pozostałych trasach w maksymalnie trzyosobowych.
  • W ramach świadczeń dla uczestników nie będzie ciepłego posiłku, ani napojów na ognisku,
  • SKPT zastrzega sobie prawo do rezerwacji kilku miejsc na każdej z tras.

3. Termin i miejsce Imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 11 na 12 grudnia 2021 roku.

Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w przededniu Imprezy około godziny 18:00, w Internecie na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2021. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w Bazie Imprezy. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym.

Dojazd na start imprezy będzie także możliwy komunikacją publiczną. Powrót transportem zbiorowym z racji zamknięcia mety w nocy będzie mocno utrudniony.

Orientacyjny program imprezy:
15:30 - rozpoczęcie "pracy" bazy imprezy,
16:00 - godzina "0" start pierwszych zespołów,
ok. 18:00 - zakończenie startów,
ok. 3:00 - zamknięcie mety.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Trudna Krótka, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą.

4.1. Bardzo Trudna "BT" "Ścigając strusia", ok. 22 km

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 25.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.2. Zaawansowana "Z" "In heaven's name - what am I doing?", ok. 15 km

Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 30.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.3. Trudna Krótka "TK" "Śpiesz się powoli", ok. 15 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 40
Budowniczy: Natalia i Krzysztof Machulscy

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

5. Mapy

Skala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

6. Zgłoszenia przez internet

UWAGA! W tej edycji realizujemy 3-etapowy system zapisów.

Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy.

Pierwszy etap polega na założeniu na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/rejestracja konta. Konto będzie pozwalało na założenie drużyny w tej i kolejnych edycjach NMnO SKPT.

W drugim etapie należy założyć drużynę na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/moja-druzyna.

Trzecim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od środy 24 listopada godziny 19:00 do poniedziałku 6 grudnia do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2021 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 25 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Wyjątkiem są osoby zgłaszające się 3-6 grudnia, które obowiązuje termin zaksięgowania wpłaty do 7 grudnia.  Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 7 grudnia 2021 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana najpóźniej 6 grudnia lub rankiem 7 grudnia.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

RODO- Administratorem danych jest Oddział Studencki PTTK w Gdańsku. Siedlicka 4, p. 313, 80-222 Gdańsk. Osobą odpowiedzialną za administracje jest Tomasz Bieliński. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7. Zgłoszenia w dniu Imprezy

Zapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy, jednak liczba wolnych miejsc będzie ograniczona liczbą wydrukowanych map.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 30 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet.

8. Zniżki

  • 20% dla osób z opłaconą składką członkowską SKPT
  • 20% dla członków Studenckich Kół Przewodnickich po potwierdzeniu członkostwa (uczestnik informuje zarząd swojego koła o tym, że startuje, a zarząd potwierdza członkostwo przesyłając do nas odpowiednią informację)
  • 25% dla grup szkolnych z opiekunem oraz grup harcerskich z opiekunem po wcześniejszym uzgodnieniu z Organizatorem. Zniżka obejmuje uczniów/harcerzy oraz jednego opiekuna na zespół. Zachęcamy szkoły i drużyny do współpracy.

9. Zwroty wpisowego

  • W przypadku wycofania się zgłoszonego zespołu z opłaconym wpisowym do dnia 5 grudnia 2021 r. (do 20:00) – Organizator zwraca 100% kwoty wpisowego.
  • W przypadku rezygnacji po 5 grudnia 2021 r. godzinie 20:00 – Organizator nie dokonuje zwrotów wpisowego.
  • W przypadku wprowadzenia ograniczeń epidemicznych, wystąpienia klęski żywiołowej lub innych istotnych przyczyn na obszarze Imprezy Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Imprezy lub zmiany jej formuły. W tym wypadku zwrotowi podlega kwota w wysokości 50% wpisowego. W zależności od terminu odwołania kwota ta może ulec zwiększeniu.

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

  • obowiązkowo latarka, kompas, trwały środek do pisania (długopis),
  • element odblaskowy (31 sierpnia 2014 weszła w życie nowelizacja ustawy o ruchu drogowym, według której każdy pieszy poruszający się po drodze poza obszarem zabudowanym ma obowiązek używania elementów odblaskowych. Za brak odblasków grozi mandat w wysokości do 500 zł).

11. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów startowych dla każdego członka zespołu,
  • karta do potwierdzeń punktów - jedna na zespół,
  • ognisko z 30-minutowym "stopczasu" na trasach Trudnej Krótkiej i Bardzo Trudnej, na którym będzie można upiec kiełbaskę z chlebem (1 uczestnik = 1 porcja),
  • dla wszystkich chętnych uczestników możliwe będzie potwierdzenie punktów do odznaki InO.

12. Nagrody

  • Z powodu aktualnej sytuacji epidemicznej nie jest planowane zakończenie oraz nie są przewidziane nagrody dla najlepszych zespołów.
  • Pamiątkowe dyplomy dla najlepszych zespołów będą przekazywane w późniejszym czasie.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie 30-minutowego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Wyjątkiem jest trasa Zaawansowana która nie ma przewidzianego ogniska na trasie. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Postanowienia końcowe

Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny nakaz przestrzegania aktualnych zarządzeń związanych ze stanem epidemii..

Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.

Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania Regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

15. Zespół organizacyjny

    Kierownik Imprezy – Paweł Ćwidak
    Wsparcie IT – Tomasz Bieliński
    Grafika - Joanna Miętka
    Budowniczowie Tras - Paweł Ćwidak, Natalia Machulska, Krzysztof Machulski
    Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.